Vuxen eller inte?

Har funderat lite över helgen. När blir man vuxen? Vad är det som gör att man är vuxen?? Känner mig som en tonåring men även ibland som vuxen, kan man då vara en light variant av en vuxen? Inte fullt utvecklad men på god väg :) Finns det någon åldersgräns? 

Känns som jag har slängt mig in i ett okänt mörker - VUXENLIVET (men med ett leende på läpparna). Vi har köpt hus som vi totalrenoverat. Har köpt en hundvalp, som dock nu är ett år så ingen valp längre och i helgen en bil. EN COMBI. Är man vuxen nu? 

Sökte på nätet om det fanns något om detta och hittade en sida www.vuxenpoäng.com där man fick svara på olika frågor. Efter mina svar fick jag mitt svar;

Egentlig ålder på dig -> kvinna 25 år idag enligt oss kvinna 39,6 år.... .... ooops...är nog vuxen...eller äldre, jätte äldre... 

När man är vuxen känns det bara som man måste följa regler, planera sitt liv, vara strukturerad och hålla reda på massa viktiga saker. Det är jag nog också (vem är inte det) annars skulle nog inte min vardag fungera med jobb, familj, vänner och friitd.

Vuxen eller inte jag är helt enkelt den jag är och lever det liv jag har. Är jäkligt nöjd med det förresten och det är nog huvudsaken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0