Fika, fika och åter fika.

Är ju som sagt hemma och inväntar vår första baby. Under sommaren har det gått bra, nu när det är lite mörkare, lite gråare och något tristare hemma är det svårt att veta vad man ska sysselsätta sig med. Orkar ju som sagt inte lika mycket som förut och då är det inte helle rlika kul att göra något. Ska imorgon ge mig på att baka något gott att bjuda på när vi kommit hem från BB. Vet inte vad och vet inte om jag kan men den som inte provat har ju inte heller gett sig själv tron att det kan bli jäkligt bra.

Har som sagt därför blivit att man har åkt och hälsat på nära och kära som haft lediga stunder också. Bland annat tjejkompisar från skolan och då har det blivit fika. Kompisar som flytt staden och endast varit hemma över den korta sommaren och som nu ska bege sig tillbaka till skolbänken och då har det blivit FIKA. Mor och far föräldrar, svärmor och svärfar osv och då lir det så klart också FIKA. Imorgon kommer två av mina närma vänner hit med sina nyfödda babysar och då ska jag bjuda på brak FIKA. Njut och må gott. Magen växer ändå och aldrig tidigare har det smakat så gott med morotskaka, kladdkaka, äpple och blåbärspaj samt hemlagade bullar.




Vad gör ni när vädret inte tillåter annat än att fika, mysa och umgås med vänner. Ska nu när det är uppehåll ta med Stella ut på långpromenad. Ses en annan dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0