Förbereder barnrum.

Idag är det var så hemskt tråkigt väder, regn och rusk fick det bli inne saker som ska göras. Tvätta, stryka och städa med många pauser. Jag förberedde även lilla barnrummet lite.

Här kommer ett smakprov. . .

 Två gamla stolar som jag hittade hos mormor och morfar i stugan som nu är vitmålade. Sittdynorna är av fårskinn (fusk).

 Sängen är sambons som han har sovit i. Den är sedan bäddad med beige sängkläder från Gripsholm. Filten med alfabetet är från Bruka och är inköpt i Fjällbacka när jag var där med tjejerna. I bakgrunden kan man se på ekbyrån gamla skor som min sambo också haft. Jätte söta.

 Här är dom, visst är dom söta. Lampskärmen är i vitt linne tyg, samma som gardinen.

 Skötbordet är från IKEA. Sedan finns det som sagt inhandlat lite prylar så vi klarar oss den första tiden hemma.

Ha en fortsatt bra vecka. Själv ska jag idag på Bio och middag. Hej svej.


Kommentarer
Postat av: Syster

Ser ju verkligen välkommnande ut om jag nu varit bebis! dessutom ser skötbordet lagom lågt så eran barnflicka inte får ryggskott varje gång det är blöjbyte( jag alltså) men varför allt i vitt? är det inte ett barn rum!? var är leksakerna å lite färger? eller får man måla om det ju mer man växer? då ska jag visa hur man kan måla på väggarna!! kram syster..

2010-07-16 @ 01:58:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0