Alla hjärtans dag

Nu är det bara en vecka kvar till den berömda Alla Hjärtans Dag. Brukar ni fira detta? Hemma hos oss brukar det skämtas och pikas om denna dag innan men sen nör den väl är här brukar det vara jag som står för en middag (som vanligt egentligen) och sen är det en ny dag igen. Egentligen måste man ju inte fira just denna dagen, skulle nog uppsaktta ännu mer om han med stort H kom en helt vanlig sliten onsdag med blomma eller något annat fint. Det skulle jag uppskatta men det gör jag ju självklart även om han nu mot all förmodan skulle dyka upp på måndag med lite blommor eller choklad. . . .



Jag gillar ju som ni kanske vet choklad och tänk att få baka en smarrig choklad tårta till dom som man tycker om.
Lille mannen mår bra, växer och gror. Idag var det smakportion MOROT. Rysningar och mycket som kom tillbaka så det var nog inte topp 10. Men han var glad ändå.
Johanna Westmans böcker om barnmat är super! Fick dom i dop present av Malin med familj.

 
Framöver blir det potatis, palsternacka med mera. Lycka till Melker mannen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0