Släpp in våren

 

Nu känns det att våren börjar närma sig. Det är lite grått och trist ute idag men ändå skönt. Melker sover lite förmiddag just nu så jag passar på att tvätta, blogga, plocka här hemma, läsa lite inredningstidnigar osv. Mamma mys. Ringde min mormor och morfar och bjöd hit dom på fika idag men dom är så upptagna så det hanns inte med. Kul tycker jag att dom hittar på så mycket och ser sig om i världen. Vill också vara så pigg när jag blir äldre (mormor och morfar ni, hoppas ni förstår. Ni är inte gammla alltså bara lite äldre än jag).

Ja i helgen hade vi våran sittning med grannarna. Själv höll jag på hela dagen med förberedelser och pyssel. Var så himla kul. Duka fint, pynta med ljus och snittblommor. Servera och lägga upp maten "proffsigt". Är själv mycket nöjd med slut resultatet får se om några månader vad dom andra tyckte. Under kvällen fick vi mycket beröm men frågan är - vågar dom säga om det skulle smaka skit?

Helgen har varit kort men det är nog för att den har varit fullbokad. Vi har haft goda vänner här både fredag och lördag. Igår var vi med min familj på Kinnekullegården och åt söndagsmiddag. Det kan jag verkligen rekomendera. Det var mysigt men hjälpte nog en del att få sitta i lugn och ro och mysa med familjen också. När vi andra åt kantarellsoppa och lax mumsade Melker på mammas hemmagjorda köttfärs gryta. MUMS.



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0